Absolwenci
Izabela Czerniejewska
Edukatorka wielokulturowa
Skończyłam etnologię w 2003 roku, pięć lat później napisałam i obroniłam doktorat na temat edukacji wielokulturowej w Polsce z perspektywy antropologii. Z etnologią byłam związana jako pracowniczka na kilku prywatnych i jednej publicznej uczelni – uczyłam studentów pedagogiki myślenia antropologicznego, przybliżałam im czym są badania terenowe, miałam zajęcia dla pierwszego roku gdzie odkrywałam tajniki etnografii, opowiadałam o swoich doświadczeniach z uchodźcami i z edukacją wielokulturową. Od lat jestem związana z etnologią jako badaczka – prowadząc badania wśród cudzoziemców uczęszczających do poznańskich szkół, rodziców i uczniów migrujących, a także Polek, które wyjechały do Norwegii z całymi swoimi rodzinami i starają się wkomponować w tamtejsze warunki. Napisałam całkiem sporo tekstów na ten temat i jedną książkę „Edukacja wielokulturowa. Działania podejmowane w Polsce” (2013). Jestem również zafascynowana możliwością łączenia etnologii z praktyką – obecnie pracuję w Migrant Info Point, miejscu stworzonym z myślą o cudzoziemcach Poznania i okolic, w którym mogą uzyskać informację, wsparcie i poradę prawną, kurs języka polskiego. Piszę projekty, ubiegam się o środki, żeby MIP mógł funkcjonować, lobbuję na rzecz integracji nowych i starych mieszkańców miasta, rozmawiam z Polakami i osobami, które z jakiś powodów chcą tutaj mieszkać, odnajdując możliwości współpracy i wymiany doświadczeń. Współpracuję z licznymi organizacjami i instytucjami, różnymi środowiskami, starając się tworzyć społeczeństwo wielokulturowe. Czuję, że stosuję antropologię w praktyce.
Joanna Jagoda
Adiunkt w Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach
Pięć lat spędzonych w IEiAK stało się dla mnie przepustką do zawodu muzealnika.
Natalia Paszkiewicz
Pracowniczka NGO-sów, aktywistka i badaczka
Studia antropologiczne dały mi solidne podstawy jeśli chodzi o zrozumienie społeczno-kulturowego aspektu migracji.
Łukasz Kordys
Projektant usług, UX researcher
Studia na antropologii zapewniły mi solidną podstawę warsztatu badawczego.