Deklaracja dostępności

Instytut Antropologii i Etnologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://etnologia.amu.edu.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak ostrzeżenia przed otwarciem nowego okna po kliknięciu niektórych elementów menu.
  • Nie wszystkie linki do dokumentów do pobrania mają informacje o jego formacie, rozmiarze i języku.
  • Nie wszystkie filmy posiadają napisy dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
  • Część obrazów nie posiada tekstu alternatywnego.
  • Niektóre zamieszczone dokumenty są skanami.
  • Brak wysokiego kontrastu.
  • Brak możliwości zwiększenia czcionki.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sekretariatu Instytutu Antropologii i Etnologii – mejlowo etnolo@amu.edu.pl lub telefonicznie (61) 829-13-76.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Michał Buchowski,
  • Adres: ul. Uniwersytetu Poznańskiego 7,
  • mejl: etnolo@amu.edu.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Instytut Antropologii i Etnologii UAM

Uniwersytetu Poznańskiego 7
67-614 Poznań
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 9 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 22 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Obydwa wejścia główne do budynku posiadają schody wyposażone w poręcze. Dodatkowo przy schodach wejściowych od strony północnej znajduje się pochylnia dla osób poruszających się na wózkach.
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 8%.
  • Drzwi otwierają się automatycznie.
Przestrzeń za wejściem
  • Na klatce schodowej przy głównym wejściu zainstalowano krzesło ewakuacyjne dla osób z niepełnosprawnością.
  • Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w każdym piętrze przy klatkach schodowych i jest wykonana w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami. i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się w portierni.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Winda znajduje się w budynku
  • od strony północnej obiektu.
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille’a.
  • Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
  • Oznaczenia są kontrastowe.
  • W windzie są komunikaty głosowe.
  • W razie problemów – zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 61 829 15 46
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Łącznie jest 7 toalet dla osób z niepełnosprawnością (parter 2 toalet, I piętro 2 toalety, II piętro 3 toalety). W każdej toalecie zamontowane są przyciski przywołania dla osób z niepełnosprawnościami, skomunikowane z portiernią.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • W toalecie jest przewijak dla dzieci.
  • W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
  • – Tabliczki z numerem Sali zapisanym w alfabecie Braille’a oraz informacjami w kodach QR zainstalowane na drzwiach do sal.
    – Tyfloplany ustawione na każdej kondygnacji w korytarzu lub wejściu głównym do budynku.
    – Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.
    – Pętle induktofoniczne dla osób z niepełnosprawnością słuchu zainstalowane w czterech salach: 1.71, 1.44, 1.43, 2.122
  • Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..