Katarzyna Bylow_zdjecie do biogramu

dr Katarzyna Byłów

stażystka podoktorska, Centrum Badań Migracyjnych

Pokój:
Telefon:
E-mail: 

Dyżury:

 

  • migracje i procesy adaptacyjne towarzyszące migracji wśród osób uchodźczych, migrujących zawodowo i powracających z emigracji
  • wpływ migracji na doświadczenia, wyniki i trajektorie edukacyjne dzieci i młodzieży
  • edukacja w kontekście różnorodności kulturowej, włączenie mniejszości narodowych i etnicznych, migrantów, uchodźców, repatriantów i ekspatów w programy, polityki i działania związane z edukacją.

Rozdział:

(2015) Byłów-Antkowiak, K. „Droga umysłu we współczesnym szkolnictwie tybetańskim na uchodźstwie”, [w:] T. Buliński & M. Rakoczy (red.) Communicare: Almanach Antropologiczny, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Dobre początki obiecująca przyszłość. Dzieci z doświadczeniem migracyjnym w polskich szkołach, prowadzony przez Profesor Elżbietę Goździak, (3.10.2022-2.10.2026), finansowanie: Środki NCN w ramach programu OPUS, stażystka podoktorska
  • Kwestie związane z uważnością na innych w życiu kontemplacyjnym – zhe sa (mowa grzecznościowa), tsemo (żartobliwość) i nauka debaty we tybetańskiej świeckiej edukacji na uchodźctwie, Mind and Life Francisco J. Varela Research Award (Europe), Grant # 2015-EVarela-Bylow-Antkowiak, (2016 – 2018), wykonawczyni

Wystąpienia konferencyjne:

  • (2017) Karmic Metaphysics in Tibetan Buddhist Upbringing and Early-Years Pedagogy, Mind and Life Summer Research Institute, czerwiec 2017, Garrison, Nowy Jork;
  • (2016) UNICEF on the Campus: Perspectives Talk (St Andrews, wrzesień 2016)
  • (2015) Tibetan Buddhist dialectical debate in lay educational practice, Mind & Life European Summer Research Institute, sierpień 2015, Fraueninsel, Niemcy
  • (2015) Making History Through Bodies in a Tibetan Children Village in India: prezentacja na konferencji Leadership, Authority and Legitimation in South Asia, 20-21 listopada 2015 r., CRASSH, University of Cambridge.
  • (2014) ‘Riglam’ – Teaching Tibetan Buddhist Dialectics to refugee children in a Tibetan Children Village in India; 30 października 2014, Centrum Badań Religii i Polityki, School of Divinity, University of St Andrews.

 

Filmografia:

  • Daughters of Dolma (2013), pełnometrażowy film dokumentalny. Reżyseria: Adam Miklos, opiekun badań terenowych: Katarzyna Byłów